Visserslatijn 16-04-2016

16 april 2016, Eem te Baarn

Vroeg het warme nestje uit deze zaterdag om al voor dat het licht is richting Baarn te gaan. Onze eerste uitwedstrijd van het visseizoen zou namelijk gevist worden op de Eem in Baarn. Vooral tijdens het vroege voorjaar wil dat nog wel eens een water zijn waar je verrassend lekker kunt vangen. De grote voorns trekken uit de havens richting het IJsselmeer en komen dan langs de prachtige stekken waar wij deze dag onze hengels zouden uitpakken.

Over het weer kunnen we niet ontevreden zijn, zware bewolking maar geen spatje regen, af en toe een lekker zonnetje en hoewel de wind wel heel heftig was, kwam die toch uit de hoek waar we het minst last van hadden.

Van de Zwarte Schapen uit Ede konden we vandaag ook weer drie vissers begroeten. Hans Budding zette zijn auto in het zompige grasveldje zo neer dat we in ieder geval al één uitdaging hadden!

Bij het water pakte iedereen op zijn stekkie zijn spulletjes uit en konden we om half acht starten. Het eerste uur wisten niet veel mensen vis te vangen, wat was het lastig om uit dat diepe water een visje te vangen! Een dikke boot met grind zorgde er daarna voor dat onze hoop op een mooie geconcentreerde voerstek was vervlogen… Toch begonnen de vissers met de lage nummers wat vis te vangen met Hans Budding als duidelijke koploper met een paar dikke brasems. Coen was ook weer succesvol met een dikke brasem en tot een uur of elf leek het erop dat het hierbij bleef, totdat er toch op enkele stekken vis arriveerde terwijl het bij Hans juist stilviel. Coen ving af en toe een vis, maar zijn buurman Henk van Reenen -die net zoals Coen ook zijn weggewaaide hengel uit het water moest vissen -, kreeg ze pas echt goed te pakken. De ene na de andere vis verdween in het leefnet. Vooral dikke voorn en halfwas brasem konden de verleiding van het aas niet weerstaan. Hoe hij het gedaan heeft zal wel nooit te achterhalen zijn, maar hij wist in de laatste anderhalf uur er ruim 7 kilo bij te vangen! Hij had wel weer een tip via de sms gekregen van Ben van Leeuwen die vanuit Harskamp meeleefde, zou dat de gouden tip geweest zijn? Door deze eindsprint wist Henk deze wedstrijd te winnen met 7370 gram voor Hans (4890 gram) en Coen (4350 gram) die resp. tweede en derde werden.

De volgende wedstrijd is op 30 april in Harskamp op de Rosfles. Alle leden (incl jeugd) hierbij van harte uitgenodigd!

Wedstrijduitslagen 2016