Visserslatijn 02-04-2016

Zoals iedereen vast al op onze website had gezien, hebben we in de winter weer geïnvesteerd in nieuwe vis. Vorig voorjaar hadden we best veel last van ziektes waardoor er behoorlijk wat vis was gesneuveld.
Vooral voorn had het moeilijk en dat bleek ook uit de vangsten tijdens de wedstrijden: weinig voorn.
Een mooie hoeveelheid (vooral voorn / bliek) is uitgezet en we hopen dat ze ’t dit keer beter doen en zich ook laten vangen.
De opkomst bleek om half één tijdens het loten niet geweldig te zijn, maar genoeg deelnemers om het elkaar moeilijk te maken.
En dat het moeilijk werd, bleek al gauw. Nadat ieder zijn stekje had gevonden konden we onze kunsten laten zien.

Zoals al jaren bleek ook dit keer de eerste wedstrijd van het seizoen bijzonder moeilijk te zijn! Cees van der Oest mopperde wat, maar kreeg toch enkele aanbeetjes, die hij miste (waarschijnlijk uit sportiviteit).
Coen kreeg ook een beetje en deze kampioen ving een hele dikke brasem van maar liefst 2550 gram!
De rest keek toe totdat Gerrit Donker een lekker bakje erwtensoep kwam brengen.
Na deze smakelijke stop ging iedereen er weer met nieuwe moed tegenaan, maar alleen Dick Brehen liet zien dat er wel degelijk mooie vis zit.
Met twee dikke brasems die samen bijna 4 kg wogen werd hij voor Coen eerste.
Beide heren gingen met een tegoedbon van onze sponsor ’t Pleintje naar huis. Voor de rest was het vlees noch vis!

Volgende wedstrijd is over 16 april in de Eem bij Baarn. Voor meer info zie onze website: http://goudwindeharskamp.mijnhengelsportvereniging.nl/