Visserslatijn 19-06-2015

19-06-2015 De Rosfles.

De eerste avondwedstrijd dit seizoen. Net als vorig jaar zijn ook dit seizoen twee avondwedstrijden gepland voor de senioren en de jeugd samen.

De opkomst was net als voorgaande jaren uitstekend, 10 senioren en 5 junioren waren om half 7 aanwezig om een stekkie te loten. De Wedstrijdcommissie heeft dit keer de plaatsen wat dichter bij elkaar gezet zodat de achterste plaatsen in de vijver niet nodig waren, dit i.v.m. de sterke plantengroei.

Na het startsignaal gingen de dobbers te water. Het duurde echter een tijdje voordat de eerste visjes werden gevangen.
Doordat de week voorafgaand aan de avondwedstrijd niet is bijgevoerd hadden diverse vissers hoge verwachtingen. Al snel werd duidelijk dat het geen visrijke avond zou worden. Heel sporadisch werd op een enkele plek wat vis gevangen.

Ben van Leeuwen had voor de verandering zijn andere zoon meegenomen (Jacco was verhinderd). Dat de andere zoon (Niels) ook kan vissen bleek wel halverwege de wedstrijd. Hij haakt een flinke karper met de vaste stok. Na een lang gevecht presteerde hij het om deze jongen van 3,5 kg ook nog eens binnen te halen. Even later kreeg Rien Schut (jeugd) ook een karper aan de haak, helaas werd deze vis verspeeld.

Met nog wat kleine visjes werd Niels met 3640 gr dan ook 1ste bij de senioren. Coen de wilde, die pas laat op gang kwam, werd met 890 gram 2e . Zijn zoon Mark ging met de derde prijs naar huis met 880 gram.

Bij de jeugd heeft bijna iedereen vis gevangen. Dit in tegenstelling tot de senioren waar 4 nullen te noteren viel.

Bij de jeugd wist Jorien Versteeg totaal 600 gr te vangen. Met dit gewicht werd hij 1ste . Reinald van de Brink werd 2e met 390 gram en Laurens van de Brink werd 3e met 130 gram.

De prijzen voor de avond werden mede beschikbaar gesteld door Hengelsport ‘T Guppy uit Ede.

De andere jeugdige vissers gingen niet met lege handen naar huis. Zij kregen allen diverse attenties van Sportvisserij Nederland.

Ondanks dat totaal weinig vis is gevangen was het, mede door het weer, een geslaagde avond.
Volgende wedstrijd vindt plaats op zaterdag 4 Juli aan de Hoge Vaart te Zeewolde .