Visserslatijn 11-06-2016

11 juni 2016, Horstertocht te Zeewolde.

Uitwedstrijden, daar kun je echt wel naar verlangen na de ronduit slechte vangsten op ons thuiswater. Deze zaterdag konden we onze lusten botvieren volgens ons wedstrijdschema op de Hoge Vaart.

Traditiegetrouw vissen we daar op het lange stuk richting Trekkersveld, tussen de sluis en de hondenclub. Deze ochtend begon toch even wat anders, omdat de wegenbouwers de weg nog niet klaar hadden liggen voor ons en er langs de kant niet geparkeerd kon worden en daarbij waren er ook niet veel mooie stekken te vinden. We reden even verder waar enkele vissers mooie stekken wisten te liggen en zo werd van de nood een deugd gemaakt, want we belanden langs de Horstertocht ter hoogte van de Bosruiterweg. Super mooi stukje natuur, veel riet en karekieten. De vogels gaven daar een geweldig concert.

Verschillende vissers hadden al op de Hoge Vaart geoefend en we kregen van hun niet zulke mooie berichten. De vangsten waren slecht. Ook vandaag bleek het allemaal weer heel moeilijk. Onze Edese visvrienden Dick Brehen en Henk Oskam op kop en staart wisten nog wel wat vis te vangen en Coen liet ook zien dat hij scherp was. Toch waren de vangsten matig te noemen. Cees Oest viel weer terug in z’n oude rol, hij mocht weer met 0 gram en een kater naar huis. De anderen wisten een enkel visje te vangen, maar alles bij elkaar was het afsluitende hapje bij de Houtsnip in Speuld nog wel het hoogtepunt voor de meesten.

Dick Brehen werd deze wedstrijd eerste met 2740 gram, tweede Henk Oskam met 2070 gram en Coen nam met bijna 18 ons de derde plaats in. De winnaars gingen naar huis met een tegoedbon van onze trouwe sponsor slagerij ’t Pleintje.