Visserslatijn 6 april 2024 Eem Daatselaar

Maandag, 8 april 2024

6 april 2024, Eem te Baarn De eerste wedstrijd van het splinternieuwe seizoen vandaag op de planning. Ook dit jaar trappen we af in Baarn langs de oever van de Eem. Zo’n prachtig diep water met in het voorjaar enorme grote en sterke vissen.

Ondertussen weten verschillende mensen en verenigingen dit, zodat de parcoursen gedurig vol zitten. Ons plekje was vandaag op Daatselaar. Het weer buitengewoon mooi, droog en alleen de wind die in de loop van de ochtend dwars over het water kwam, zorgde ervoor dat het niet zomers begon te lijken. De meeste vissers kozen vandaag voor de feederhengel in plaats van de vaste stok en dat bleek zondermeer de beste keuze. 5 vissers vingen hiermee vandaag ca 120kg, terwijl de overige vissers samen nog geen kilo ter weging konden aanbieden. Coen en Mark de Wilde hebben de afgelopen jaren al vaker laten zien dat ze op de rivier de Eem gevaarlijk zijn met de werphengel. Vandaag was Mark ook weer een topper! Heel veel grote brasem ging zijn leefnet in. Zijn vader kreeg wat later de gang, maar wist ook een prachtig resultaat te behalen. Met ruim 25kg zorgde hij voor een derde prijs. Hans Budding kon net de top drie niet halen, maar zal het genieten in de zon met bijna 23kg brasem ook niet direct vergeten. Henk van Reenen meende dat hij zijn buren lang niet bij kon houden, maar verraste vriend en vijand door bijna 28kg ter weging aan te bieden. Een mooie tweede plaats achter Mark de Wilde, die met ruim 34kg een hele goede wedstrijd viste.