Visserslatijn 3 oktober 2020, Scheendijk Breukelen

Woensdag, 7 oktober 2020

De laatste uitwedstrijd van dit jaar al weer, volgens Coen een goede reden om in deze tijd echt maatwerk te verrichten. Dus krijgen de meevissende leden de keuze welk water we onveilig gaan maken. Uiteraard waren er veel positieve reacties voor nog een potje in Breukelen. Daar kun je immers niet niks vangen!

Helaas hadden we diverse afmeldingen, waardoor we geen gigantische vloot hadden, maar een leuk groepje enthousiaste vissers probeerden deze zaterdag nog een keer wat te laten zien. Wel twee bijzondere gasten waren er in ieder geval bij: Hans van den Brink, die met Dick van Reenen zou vissen, maar hij moest het helaas door annulering van Dick alleen doen. Ook was onze Ben van Leeuwen eindelijk weer van de partij, uiteraard samen met zoon Jacco. We starten droog en kwamen droog terug, maar tussendoor kwam er nog wel wat naar beneden. Een uur lang waren we blij met de paraplu en de andere kleine buitjes trotseerden we met pet en jas. De wind draaide ook als een malle, volgens Gerrit Donker draaide echter het bootje, maar die zit er wel vaker naast ; )

Kleine vis zat er weer genoeg, maar voor de dikke gewichten moesten we het toch van de brasem hebben. Iedereen had natuurlijk nog de recordvangst van de laatste keer van Richard en Henk van Reenen in het hoofd, dus de lat lag weer behoorlijk hoog. Uiteraard kwamen we vandaag niet in de buurt van deze topvangst, maar er werden toch nog wel wat platten gevangen. Op het weegeiland werd er gewogen en het bleek dat de 3e plaats was voor fam. Van Leeuwen (bijna 12 kg). Zij vingen net een paar onsjes meer dan Coen en Mark. Op de tweede plaats Hans van den Brink, blijkbaar was hij het ook nog niet verleerd. Zijn individuele gewicht x 1,5 was goed voor 12660 gram, super gedaan! De winnaars kwamen vandaag maar liefst op ruim 22 kg uit. Gerrit Donker en Henk van Reenen hielden er wel een beetje bijzondere verdeling op na, wat gewicht van de leefnetten betreft (bijna 4kg en ruim 18 kg). Zou Gerrit alle grote brasems bij Henk in het net hebben gedaan? Of heeft Henk stiekem zijn leefnet gewisseld met die van Gerrit?

Bij de Eerste aanleg werden de prijzen uitgereikt onder het genot van een afsluitend drankje. De met levensmiddelen gevulde manden werden beschikbaar gesteld door Van Reenen Bouwbedrijf. Het was zoals gewoonlijk weer voor herhaling vatbaar!