Visserslatijn 14 juli 2022, Rosfles Harskamp

Dinsdag, 26 juli 2022

De laatste avondwedstrijd dit jaar deze donderdagavond in ons thuiswater. Uiteraard lag de focus ook dit keer weer op de aanwezige karpers, omdat de witvis o.a. door de steeds terugkerende aalscholvers nog steeds spaarzaam te vangen valt. Door wat afzeggingen besloot het bestuur dat we dit potje de hengelkeuze vrij gaven, waardoor naast de vaste stok ook de werphengel uit het foedraal kwam. Een paar jonge gasten die al zaten te vissen, werden overgehaald om lekker mee te vissen met hun karperhengels in plaats van vroeg naar huis te gaan. Dit moet toch een leuke ervaring zijn geweest!

Ook vanavond leek het niet op de geweldige vangsten van de avondwedstrijden van voorgaande jaren. Heel lastig om een aanbeetje te krijgen en deze ook nog te verzilveren. Martijn van Omme verspeelde verschillende karpers met de vaste stok, de ene vis die hij liet wegen was echter van behoorlijk formaat (6800gr), zodat dit vanavond al een tweede plaats opleverde. Bram Blankespoor, die net niet meer voor de jeugd kon uitkomen, viste met twee karpers een knappe derde plek tussen de oude garde. (5095 gram). Henk van Reenen, vissend met de vaste stok met een beetje deeg aan de haak, ving drie grote spiegels met een totaalgewicht van 12300gr, genoeg voor de eerste plaats.

Bij de nieuwe jeugddeelnemers werd ook vis gevangen. Voor Mirthe Geerts leverde deze eerste wedstrijd meteen een eerste plaats op (4610gr). Mooi hoor, zo’n enthousiaste vrouwelijke winnaar! Nummer twee hadden we ook nog nooit gezien: Steven van Maanen werd tweede bij de jeugd met 4240 gram. Normaal gesproken zien we de top drie wel weer eens terug tijdens een volgend potje, wie weet…