Visserslatijn 1ste Karperwedstrijd 14 mei 2022, Rosfles

Dinsdag, 24 mei 2022

Voor het eerst voor zover ons geheugen reikt, werd er vandaag een wedstrijd georganiseerd voor karpervissers. 7 vissers kruisten de degens en wilden naast lekker genieten ook nog eens een beetje karper landen.

Al binnen 5 minuten haakte Cor de Vlieg, op zijn eigen stekkie, een mooie karper die hij ook ter weging kon aanbieden. Binnen een uur tijd werden verschillende aanbeten gezien en verschillende vissen verspeeld (vooral ook door Henk van Reenen). Het leek een dag te worden met veel vis gezien het aantal aanbeten, maar helaas, na negen uur waren de aanbeten echt sporadisch en moest voor elke karper het uiterste worden gedaan. Gelukkig werden er gedurende de wedstrijd wel enkele vissen geland, zodat er 5 vissers waren met 2 karpers. De jongste gasten zetten de toon, Bram Blankespoor en Rutger van Reenen leken de beste papieren te hebben voor de overwinning, totdat Cor zijn tweede vis ving en ook Gerko achterin de vijver twee dikke karpers wist te landen. Gerko wist te winnen met ruim 8 kg. Het weer was zomers met volop zon en een heel aardige mevrouw deelde heerlijke ijsjes rond!

De complete uitslag vandaag: 1e Gerko (8045gr), 2e Cor (7385gr), 3e Rutger (6785gr), 4e Bram (5755gr), 5e Henk (3490gr).

Wil je ook meedoen? Er worden dit jaar verschillende activiteiten georganiseerd en in totaal 5 karperwedstrijden.
Doe je de volgende keer ook mee?

Kijk op onze website voor info en inschrijven.