Visserslatijn 7 mei 2022, Berenkuil Nijkerk

Dinsdag, 24 mei 2022

Vlak bij de A28 bij afslag Nijkerk, zie je de prachtige vijvers van de Berenkuil liggen. Verschillende vijvers voor forelvissen, Bearlake voor karpervissers en het Snakelake.

Laatstgenoemde was het wedstrijd van vandaag. Onder prachtige weersomstandigheden probeerden we de grote hoeveelheid vis die daar zwemt te verleiden. De vijver in vorm van een kronkelende slang biedt ontzettend veel mogelijkheden om op karper en F1 te vissen. Meest gebruikte techniek vandaag was toch het vissen met een harde pellet in een elastiekje (bandje). Maar op sommige plekken werd ook behoorlijk vis gevangen met paste of met een jigger.

Erg leuke visserij weer vandaag, waar ook 3 vissers die nog nooit een wedstrijdje hier hadden gevist enorm van genoten. Cees van der Oest, mopperde natuurlijk wat over alle vis die gemist werd, maar ondertussen ving hij toch ruim 7 kg. Ons aanstormend talent Rutger was ook weer van de partij en viste weer een beter resultaat bij elkaar dan verschillende senioren (11kg). Evertjan Huttinga, die hier ook nog nooit had gevist, werd derde met ruim 13kg. Tweede plaats voor Mark de Wilde (20,3kg) en eerste werd Henk van Reenen met 25kg. Voor de eerste twee was er een dagkaart van de Berenkuil beschikbaar gesteld. Wellicht moeten we in ’t vervolg juist de vissers met het laagste gewicht hiermee belonen, dan kunnen ze oefenen… Misschien volgend jaar, Coen 😉