Visserslatijn 6 juli 2019, Eem te Baarn

Maandag, 22 juli 2019

Prachtige waterkant met betonnen platen aan de waterkant; de keerbocht van de Eem tegenover Baarn. Mooi diep stuk water met vooral in het voorjaar een prachtige visstand. Prachtig weer erbij en een aantal gemotiveerde vissers, wat wil je nog meer?

Stekkie loten, spullen klaar maken, voer er in en vissen maar. Vanzelf ging het ook dit keer niet, er was wel vis te vangen, maar niet in grote aantallen en de dikke vissen gaven niet thuis. Hendrik Budding mocht met z’n vader mee, de kunst afkijken of als hulpje of stiekem als mascotte? Maar hij kon z’n vader ook niet op het podium helpen vandaag. Iedereen ving wel wat, vooral bliek en kleine brasem met hier en daar een voorn. De wind, die schuin vanaf de overkant over het viswater stormde, maakte het vissen lastig, het leek wel weer wat op de wedstrijd in Schoterzijl! Na het eindsignaal de stand maar even opmaken:

Henk van Norden bleek tijdens de weging in de top drie te eindigen: een dikke kilo vis was vandaag helaas al genoeg voor de derde plek. Coen de Wilde op kop deed aardig z’n best: halfwas brasems en een mooie zeelt leverde hem een tweede plaats op (3520gram). De winnaar kwam vandaag van de staartplek; Henk van Reenen deed goede zaken door meer dan 50 stuks kolblei en wat voorn te vangen (3905 gram). Dit was genoeg voor de winst! De winnaars konden met een tegoedbon van Zoo&zo naar huis! Dit was dan al weer de laatste competitie wedstrijd voor de zomerstop .